Det är bara att konstatera

När jag kom hem idag låg det ett brev på köksbänken. Det var ett brev ifrån landstinget adresserat till mig. Den senaste tiden har jag fått så många brev ifrån dem så att det känns nästan som att vi brevväxlar, landstinget och jag.

Jag slet upp det lite slarvigt medans jag tuggade på en vindruva och såg ut igenom fönstret på de blommande paradisträden. Fingret vandrade  av vana upp och ner i en jämn takt för att sprätta upp en glipa så att jag kunde lirka ut brevet.

Jag satte nästan vindruvan i halsen när jag såg vad det stod. Jag var inte alls beredd utan trodde nog undermedvetet att det var ännu en bekräftelse på någonting som jag och min doktor har talats vid om.

" Du är välkommen till Magnetröntgen för undersökning av hjärnan "
 
Ordet "hjärnan" stod i fetstil, de ville verkligen poängtera att de inte var benen de skulle röntga utan min hjärna. Min man kom in i köket och såg att jag stod helt still och bara stirrade på pappret som nästan skakade i mina händer. Jag vet inte alls hur han kom dit för helt plötsligt stod han bara bakom mig och hade sina armar om mig. Han lutade sig emot mig och stödde sin näsa  i min hårbotten och gav mig en varm puss.

- Det var väl nästan på tiden sa han och borrade in sitt ansikte i mitt hår.
- Vad menar du?
- Nej men, det vet väl alla att du inte riktigt är som du ska. Men du vet, man får vara som man är när man inte blev som man skulle. 

Hans röst var busig och han petade mig lite lekfullt i sidan. Jag kunde inte annat än att skratta. Det är bara att konstatera att utan honom så skulle jag ha gått under för länge sedan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du verkar ha en fin man :)

2009-06-27 @ 10:49:32
URL: http://djurens.wordpress.com
Postat av: litentanta

Måste hålla med, det märks att ni tycker om varandra och det är ju underbart att läsa!



Att det är hemskt att få "veta", samtidigt som det kan vara det allra bästa gör det hela än jobbigare, har haft några mindre roliga undersökningar själv av både hjärna och lever så jag förstår lite.



Skickar en liten kram från ett

överhettat Lappland, försöker att

sortera bort myggen också :-)

2009-06-27 @ 15:59:05
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Amanda

Blev nästan lite gråtfärdig av att läsa detta.

Önskar dig alla lycka. Bara så att du vet alltså. Hahaha, hoppas det känns värdefullt.

2009-06-27 @ 21:15:20
Postat av: SoffiZ- Oliwers mamma

Underbar man du har!

2009-06-28 @ 13:18:59
URL: http://soffiz.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0