Det är bara ett nytt sätt att leva

Midsommar har kommit och gått och jag ber om ursäkt för min dåliga uppdatering.  Allt strul med Försäkringskassan har verkligen tagit ut sin rätt och det verkar inte riktigt vara över ännu. Idag fick jag hem helt nya papper för jag hade givitvis glömt att fylla i ett fält. Med dagens datum. Så nu får jag fylla i dem för tredje gången och skicka tillbaka dem.

Imorgon är sista dagen på smärthanteringskursen innan sommaruppehållet. Förra gången fick alla ta med sig sina anhöriga för en ren informationsdag, lite smått och gott om vad vi har gått igenom under alla dessa veckor. Som en intensivkurs på fyra timmar  i smärta.

När dagen var över så frågade de hur smärtan hade påverkat oss som familj och om min man hade märkt någon skillnad på mig sedan jag började på kursen. Min man såg på mig med sina varma ögon och så sa han;

- När jag träffade min fru så var hon inte så illa däran. Men det har nästan blivit som att vi har en ny familjemedlem. Men den största förändringen sedan hon började här är helt klart att hon har börjat prata om framtiden igen. Ni har visat henne att hon har en framtid.

Jag och sköterskan började nästan gråta samtidigt. Jag har inte tänkt på det men han har rätt. Jag har börjat prata om nästa sommar, vad jag vill göra i trädgården och mina drömmar om barn.

Det är konstigt egentligen, jag gick in i den här kursen med huvudet på halv stång och trodde att livet var över. Men de har visat mig att det är bara ett annat sätt att leva.

För det är jag dem alltid otroligt tacksam.





Kommentarer
Postat av: Ilma

Det värmer i mitt hjärta att läsa om hur stor kämpe du är. Det är i sig otroligt inspirerande. Din blogg får än att tänka till två ggr extra. Speciellt för mig som har en bror med en muskelsjukdom.

Jag kanske inte alltid lämnar en kommentar men jag läser alltid dina nya inlägg.

2009-06-22 @ 23:44:45
URL: http://colourfulmind.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh, jag får tårar i ögonen när jag läser detta. Du kämpar på, du fixar detta !

2009-06-22 @ 23:57:59
URL: http://ailimea.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag hittade din blogg idag, och har precis läst igenom alla inlägg.

Du skriver väldigt bra, och inlevande måste jag säga!



Men vad är det för någon sjukdom du har ?

Alltså lite mer detaljerat typ..



Jag har lagt till dig på bloglovin nu :)

2009-06-23 @ 00:11:20
Postat av: litentanta

Vad skönt att kursen varit bra för dig, just känslan av att faktiskt inte vara ensam i allt är guld värd och bara genom att hitta av den plattformen kan man få må så mycket bättre!



Återigen, förkränkningskassan är ett jädra ställe.... de har helt missat empati-biten i vad de sysslar med, kanske är personalen så slutkörda att de helt enkelt stänger av, kanske är de inte ett dyft intresserade av att kunna göra tillvaron för oss sjukskrivna ett endaste dugg bättre?



Jag har ju min tidsbegränsade sjukersättning (pension), skönt för att jag slipper bråka m kassan på ett och ett halvt år och när jag väl kommit över den smällen att få det en tredje gång på raken.. :-( så förlikade jag mig helt enkelt m eländet, är ju tillbaka på arbetsträning TROTS att jag ju är "pensionär" och vägen är lika öppen tillbaka nu som förut, bara jag vågade tänka mig det!



Kram till dig, hoppas att ni fått sommar hos er med även om den kom lite försent, solig midsommar är alltid härligt men så blir det ju inte alltid!

2009-06-23 @ 01:09:18
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson



Se till att rösta på Enbart månadens blogg. Du är nominerad så länka till http://enbart.blogg.se och uppmana dina vänner att rösta på dig. Vinnaren har ett pris att vänta. 150 kr som skänks till valfri hjälporganisation.



Den blogg som vinner "Månadens Blogg" går till "Enbarts årsfinal" 2009 och vinnaren där kommer jag att bjuda på en middag på en restaurang i Stockholm. (På så viss blir ju jag också en vinnare ;-) Kan vinnaren och jag inte ses ger jag 1.000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.



Det är enbart bloggar med ett innehåll som på ett ellar annat sätt manar oss till eftertanke som kan vara med i tävlingen.

2009-06-23 @ 08:02:13
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Sindarin

Fan va roligt att läsa. Jag har undrat lite hur det går för dig men det känns som om du ser en framtid så har du tagit ett stort steg i rätt riktning

2009-06-23 @ 09:11:28
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Det låter verkligen underbart att du ser framåt! Tänk postivt och dröm om din härliga framtid :)

2009-06-23 @ 11:06:57
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: linnéa

jag är så glad för din skull :)

2009-06-23 @ 16:29:27
Postat av: MissC

Ååh, jag blev också tårögd..

Vilket härligt par ni är!

Och ja såklart att du har en framtid men en annorlunda sådan..



Jag var idag på intervju inför ett jobb som personlig assistent till en kvinna på 40 med ALS. Hon har bestämt att hon ska bli frisk och deras förhållande verkade så innerligt och härligt! Jag blev glad av att vara med dem. Även om jag känner med dem och tycker att det är grymt.



Håller på dig tjejen!!!



KRAM

2009-06-23 @ 20:09:42
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Mamma med mera

Din man är ju helt underbar! Du kommer fixa det här! Jag ska gå en smärthanteringskurs i september.. jag går nog oxå dit med huvudet på halvstång... och hade inte väntat mig nåt annat efter heller... jag fattar inte hur jag ska orka gå en heltidsutbildning i 4 veckor med olika aktiviteter hela dagarna... Önskar dig en trevlig resa till mammabloggalan!!

2009-06-25 @ 08:35:22
URL: http://pia.sakerochting.se

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0