Han kanske bara hade gaser?

Jag funderade mycket på den där mannen ifrån kommunen igår kväll. Jag försökte kasta bort det som att han bara hade en dålig dag eller kanske lite PMS. Han kanske hade gaser i magen och ville då inte alls prata om min tvättstuga i det tillståndet.

Men sen kom jag på något som han sa som jag faktiskt helt glömde av att skriva i bloggen. Lustigt nog så var det faktiskt detta som gjorde mig mest arg.

- Du har ju inte så lång tid kvar och den tiden vill du väl inte kasta bort genom att springa i trappan upp och ner?

Nu vet inte jag riktigt vem han har fått information ifrån om att jag inte har så lång tid kvar. Han måste ha en hemlig källa någonstans för jag har inte hört det tidigare.

Men jag kan garantera er att om så var fallet så skulle jag inte tillbringa mina sista månader genom att oavbrutet springa upp och ner för en trappa.

Vi får helt enkelt konstatera att den här mannen hade gaser, det känns nästan lättast så.

Kommentarer
Postat av: Sindarin

Det lät nästan som om han hade gaser hela vägen upp i huvudet... du vet... lite uppblåst sådär. Jag hade nog faktiskt klagat hos kommunen över hans uppförande... men då kanske du inte får någon hjälp alls av han förstås =/

2009-06-30 @ 09:38:21
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Marina

gaser.. han var b l å s t i hela huvet han......

2009-06-30 @ 10:02:41
Postat av: Ilma

Ohh så upprörd jag blir över detta!!

Det är ju helt sannslöst. Han verkar inte ha ngn vett i skallen, den saken är ju definitiv säker.

Han verkar inte komma att diskutera det som du har tänkt dig utan allt som han har tänkt sig och som är mkt smidigare för han själv.

Varför har man ett sånt yrke utan att ha förmågan att bemöäta människor i alla lägen?

Jag tycker att du ska byta ut honom. Det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig. Skriv ett fint brev till kommunen med alla hans kommentarer och dina upplevelser.

Det är ju faktiskt det sista du behöver just nu.

Du ska inte behöva bli berövad din borg, ditt hem pga din sjukdom bara för att han tycker det är bäst!! Kämpa!!

2009-06-30 @ 11:12:36
URL: http://colourfulmind.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej,

Jag hittade hit från Englas Showroom. Jag har inte hunnit läsa hela bloggen än men ska snart ta mig tid att göra det. Jag tycker du skriver på ett underbart sätt och det du skriver sätter perspektiv på ens eget liv.



Jag ville bara lämna ett avtryck. Du verkar vara så stark i din sjukdom. Synd bara att så många människor verkar ha svårt att veta hur de ska behandla de som inte är helt friska, och på något sätt blir plumpa och i bland rent av elaka. Alla är olika, sjuka som friska, och jag tycker det enda riktiga sättet att behandla någon oavsett, är på det sättet man själv skulle vilja bli behandlad i samma situation. Tänker främst på mannen du skriver om i inlägget...Vad är det med folk?



/tessan

2009-06-30 @ 12:41:57
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Vit Magnolia

Hej, jag hittade också dig via Engla och har bara hunnit läsa lite grann, men du verkar vara en otroligt stark människa.



Jag tycker absolut att du ska kontakta kommunen och berätta för dem hur du blev bemött. Att prata med någon på det sättet som han gjorde är inte acceptabelt, oavsett om man är sjuk eller inte.

Sen det sista som du nämnde nu.... herregud! Finner inte ord...



Jag förstår dock att man kanske inte prioriterar att tjafsa om sånt här när det finns viktigare saker att lägga sin energi på.

Men jag tycker ändå inte att han ska gå runt och tro att det ens är i närheten av okej att behandla människor på det sättet... oavsett gaser i magen eller inte =)



Ha en bra kväll!

2009-06-30 @ 19:22:01
URL: http://vitmagnolia.blogspot.com
Postat av: Jenny

fy fan för såna människor.. varför sparka på en som redan ligger..



om du nu skulle ha kort tid kvar... varför inte hjälpa dig så du kan få bo kvar..

en sån människa tänker bara på sig själv å pengar..

nä jag tycker du ska kolla upp om det finns någon annan på kommunen som kan hjälpa dig.. måste finnas ju..

du kan ju bara säga det att du kände dig väldigt nertryckt av honom å sårad..

hoppas att allt löser sig.. kanske läser det i bloggen här snart.. har ju läst från start nu ikväll fram till detta inlägget. :)

2009-07-01 @ 00:45:44
URL: http://jenny1981.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0