Mina dagar som hemmafru är över

Precis som vanligt på söndagar så gick min man ut för att klippa gräset. Och precis som alltid tog han på sig sina hörlurar och startade igång sin Ipod. Jag satt inomhus i soffan men tänkte att jag ska minsann göra någonting så att han blir glad. 

Jag bestämde mig för att helt på egen hand ta mig ner i källaren och dra med mig tvätten upp och ut för att hänga upp den på torkvindan. Jag tog mig ner till källaren med små fumliga försiktiga steg. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rädd för att ramla. Inte bara för att det förmodligen skulle göra fruktansvärt ont att landa på källargolvet men också för att i vår källare bor spindlar som skulle platsat i Jurassic Park. Jag kom ner helt oskadd och kände mig både stolt och lite kaxig över min bedrift. Smög in i tvättstugan och la ner tvätten i korgen. Jag tog mig upp för trappan sakta å så sakta och när jag kom upp för den var jag om möjligt ännu mera stolt över mig själv.

Jag kom ut på gräsmattan och såg mitt mål. Solen sken fantastiskt härligt och jag hörde fågelkvitter från alla möjliga håll. Torkvindan såg inbjudande på mig och jag såg min man gå runt nöjt med gräsklipparen och digga till musiken en bit längre bort. Helt plötsligt försvann torkvindan ur mitt synfält och byttes ut emot gräs.

Mina ben hade vikt sig precis som de brukar göra och där låg jag nu och hade inte en chans att ta mig upp igen. Jag skrek på min man men insåg ganska så fort att han hör inte mig med både gräsklipparen och musiken i öronen. Och där jag låg så fanns det inte en chans att han skulle se mig. Jag hasade mig gråtandes framåt och skrek hans namn en gång till men fick ingen respons. Jag grep tag i grästova efter tova och drog min kropp framåt tills jag inte orkade mera utan kollapsade gråtandes ner i gräset. Jag hörde hur gräsklipparen stängdes av och jag skrek hans namn om och om igen. Gräset började bränna emot mina bara knän och mina fötter låg i en väldigt konstig vinkel men jag kunde för min värld inte röra dem en tum. Jag fick fortfarande inget svar och när den startade igen så kände jag mig så liten och ensam. 

Jag såg hur han försvann bakom knuten och visste att nu tar det minst tio minuter innan han kommer tillbaka och har en chans att se mig. När jag tittade upp nästa gång så satt han tio meter ifrån mig och jag skrek så högt som lungorna bar mig. Han såg sig omkring och letade oroligt efter mig med blicken. Han reste sig upp och fortsatte speja och precis när han började tro att han inbillat sig alltihop så vänder han sig om och möter min blick. Han springer emot mig och slänger sig ner på marken för att lyfta upp mig och krama om mig medan jag gråter som ett spädbarn i hans famn i flera minuter.

Han upprepade samma mening om och om igen. - Förlåt, förlåt förlåt älskling. Jag ska inte lyssna på musik mer när jag klipper gräset, förlåt mig. Han kramade mig så hårt han bara kunde och där satt vi och vaggade fram och tillbaka i solen. Jag har aldrig någonsin känt mig så liten och så ensam på jorden som jag gjorde under den halvtimmen som jag låg där. 
Från och med nu så går jag ingenstans utan min mobiltelefon så att jag iallafall kan ringa efter hjälp. Sen får jag nog inse att mina dagar som duktig hemmafru är över.

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Herregud... du förmedlar sådan känsla i det du skriver, hoppas han håller om dig lite extra hårt inatt. KRAM

2009-06-29 @ 00:17:04
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: SoffiZ- Oliwers mamma

Tårarna bara rinner. Du skriver så himla bra. Han är verkligen världsbäst din man, och ja, mobilen ska nog alltid följa med dig hädan efter. KRAM

2009-06-29 @ 00:18:23
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: Carina

Oj, tänk vad ett litet företag blir stort ibland när man minst anar det. De gör mig ont att läsa att du har de så besvärligt. Tur att du har en sån man, han verkar alla tiders. Vad kul att du har börjat skriva lite mera här på bloggen, går in varje dag och kollar och läser gärna igen och igen du har ett så fantastiskt skriftspråk så man ser allt i bilder



Kram från mig till dig

2009-06-29 @ 00:31:17
Postat av: caroline

ush så obehagligt hoppas du känner dig bättre nu

2009-06-29 @ 01:06:01
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: I n i s e n

Åh, hjärtat. Jag blir så himla ledsen! :( Jag vill säga att du inte ska göra saker som kan vara farliga för dig, men samtidigt så vill jag inte att du ska undvika livet helt.



STOR styrkekram!

2009-06-29 @ 07:13:33
URL: http://inisen.com
Postat av: Helena

Men åh gumman, jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara... Skickar en STOR kram!

2009-06-29 @ 07:36:09
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Sindarin

Jag försöker sätta mig in i det du skriver men inser ganska snabbt att mina referensramar inte räcker till det minsta. Det gör ont att läsa men samtidigt känns det skönt att du har din trygghet i din man, men som du själv skriver... en mobil är nog inte helt fel att ha med dig i fortsättningen oavsett vad du tar dig för.



Kram

2009-06-29 @ 08:36:07
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Sindarin

Sv: Ååååh det glädjer mig ändå att läsa att jag lyckas glädja dig med =) Delad glädje är ju dubbel glädje som dom säger =)

2009-06-29 @ 09:03:29
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag har läst lite i din blogg och känner mycket med dig. Jag håller själv på att utredas och ingen vet än vad det är. Skulle bli väldigt glad om du ville berätta mer om dina symtom i början och vad läkarna säger. Läste att du ska göra en MR hjärna. Jag har gjort två, och första visade förändringar, andra har jag inte fått svar på än.



Din man är precis som min underbar. Man får vara lycklig över att de finns, guldkornen och att man lyckats vaska fram ett :-)



Ta hand om dig!

Kram

2009-06-29 @ 09:04:15
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Sindarin

Sv: Absolut... din blogg är en av dom jag följer så jag ser ju när du skriver något nytt ;-)

2009-06-29 @ 09:11:04
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Sindarin

Sv: I Jakobsberg (utan för huvfudstaden) börjar årest stressigaste period idag. Kollegorna har semester och lilla jag ska rodda ihop allt =) Men det får lov att gå på något vis =)

2009-06-29 @ 09:24:17
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Sindarin

Sv: Du är ju en redig globetrotter då som kan peka ut vars han knugen bor =)

Hur känns det på jobbet då... förutom att det är ovant med ringande telefoner? =P

2009-06-29 @ 09:42:26
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Sindarin

Sv: I get the picture... men du... med ett sinne för humor kommer man ändå ganska så långt här i världen, oavsett hur bra eller dåligt ens ben bär =)

2009-06-29 @ 09:46:00
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: MissC

Torkat tårarna & snytit mig har jag gjort nu... Ja, du gumman duktig får du vara på annat nu. Vilken tur ändå att du ramlade i gräset å inte i trappan!!!



Du måste vara rädd om dig!

tänker på dig

2009-06-29 @ 11:57:48
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vad säger man? Det finns inga ord som gör det bättre.

KRAM

2009-06-29 @ 12:30:57
Postat av: Kristine

Jag är mäktigt imponerad av dig och hur du kämpar! Och jag älskar ditt sätt att skriva, jag hoppas du ska skriva den där boken du pratat om innan :)

2009-06-29 @ 15:09:20
URL: http://missskellington.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men gumman :( Var rädd om dig! Kram

2009-06-29 @ 19:56:43
URL: http://ailimea.blogspot.com
Postat av: Wojtan

Hej

Mina tårar rinner när jag läser ditt inlägg. Du skriver så otroligt bra att man nästan känner att man är med dig och också ligger på gräset och kramas.



Kram från mig

2009-06-29 @ 22:25:33
URL: http://wojtansblogg.se/wp
Postat av: Camilla

Usch :( vännen min.

Jag sitter här med tårar i ögonen, först och främst är jag ledsen för att du ska behöva må så här dåligt, vår söta lilla Malin kramar om Samtidigt fäller jag en tår för att du i allafall har en sån fin och underbar man.



Det jag har gått igenom är inte hälften av vad du nu går igenom ..... men jag ser en liten liten likhet. Gud .... om han nu finns .... han har gett oss detta helvete (sjukdomar).... MEN som hjälp har han även gett oss dessa underbara fina pojkvänner som du och jag har.... som en hjälp på traven lixom. För jag tror att du precis som jag känner att utan min älskade hade jag aldrig klarat mig igenom detta.



Hoppas att du förstår hur jag menar .... jag är tyvärr inte så duktig på att sätta ord på mina tankar.

2009-06-30 @ 22:47:00
URL: http://www.pinklady.nu
Postat av: Mija

Gud så sorgligt, fick fälla ett par tårar!



Är det så att du ska ha rullstolen för evigt nu, har det gått så långt?

2009-07-06 @ 11:41:51
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0