Tankar om årstider

Vädret är helt fantastiskt ute, men det är för varmt för att rulla ut och sitta ute och arbeta. Jag har istället slagit mig till ro i soffan där det är svalt och skönt. Om någon timme när solen skiner in så beger jag mig ut på altanen, då bör skuggan vara där istället.

Jag är inte vad man kallar för en solkatt Jag blir obekväm och känner mig sjuk nästan hela tiden för att det är så varmt överallt. Jag kan inte sova, inte äta och framförallt inte tänka när solen gassar på. Jag är en höst människa, jag älskar alla färgerna som moder natur bjuder på och det är enligt mig den vackraste årstiden. Det är inte för varmt, men inte heller för kallt. Allt är precis lagom, så där som det bara kan vara i Sverige.

Vilken är din favorit ibland våra årstider?

Kommentarer
Postat av: linnéa

sommaren :)

2009-06-27 @ 13:53:24
Postat av: JENNIFER - F O T O

Du är så stark, jag beundrar dig!

Jag är själv sjuk, dock inte lika allvarligt som dig. Men mina provsvar visar ingenting och inget annat visar något heller :-(

Men det är sånna människor som du som gör mig att fortsätta kämpa!

2009-06-27 @ 14:04:53
URL: http://pphoto.blogg.se/
Postat av: litentanta

Tycker som du bäst om hösten för både färger, dofter och mörker MEN som norrlänning måste jag säga att alla årstider har sin tjusning! Vårvintern är ljuvlig med de sista skoterturerna i vad vi då tycker är värme hihi, smällkallaste vintern med norrsken och frostigt bitande luft ner till en -30 grader, eller värre, då man ser hur långt som helst är också nåt jag inte vill mista!



Sommaren med tryckande värme, som sista veckan, när tom lappmarken kokar är ljuvligt fast myggen blir som vansinniga o ja, jag skulle kunna gå på hur mycket som helst om hela året känner jag!



Helheten gör allt på nåt vis, de evigt ljusa dygnen på sommaren tar liksom ut de svarta på vintern, men nu värmesvamlar jag :-) Har ivf gett upp solen helt idag, jag är INTE gjord för värme men vill liksom samla på mig allt ändå..sen, sen blir det kallt och grått och slaskigt igen och då är det ju så bra med sin lilla kappsäck full av varma stunder, osv i all evighet!



Ha det bra!

2009-06-27 @ 15:44:31
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Caruba

Tycker sommaren är allra bäst om de är varmt och skönt, regnar det kommer min allergi och blir värre än värst, men med torrt och fint mår jag prima, är en riktig solkatta!!

Vintern är också bra från Mars till April med vårvintervädret som vi här i Norrland har med sol, varmt och snö. Eller som min dotter sa en påsk när vi var hos morrmor och morfar, Kan de bli bättre åka skidor på dagarna och cykla på kvällen (de var bart på vägarna)

2009-06-27 @ 16:33:29
Postat av: ­-Milly-

åh tack så jätte mycket :)

2009-06-27 @ 18:29:55
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: erika

vinter är skönt, därför att jag gillar att frysa.

eller att frysa och kunna värma sig själv med kläder.

det är ju mycket svårare att göra sig kall än varm.

och dessutom gillar jag inte att visa min kropp på sommaren, hm..

2009-06-28 @ 02:39:30
URL: http://ecarlen.blogspot.com/
Postat av: caroline

Jag tycker bäst om sommaren för att det är så ljust varmt

2009-06-28 @ 13:23:16
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker nog som du - när hösten är vacker och inte regnig. Å andra sidan älskar jag när det är varmt på sommaren - när det finns vatten i närheten så man kan bada ute.:P

2009-06-30 @ 10:10:23
URL: http://marialindgren.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0