Tillbaka till rutinerna!

På onsdag kommer det till att ske vissa förändringar med bloggen. Jag är väldigt förväntansfull och känner mig fnittrig som en liten skolflicka med kjol. 

Jag hoppas att ni kommer till att tycka att det här är lika spännande som jag gör just nu. Men ni får vara nyfikna fram tills onsdag för mina läppar är tätt förseglade. En sak kan jag dock avslöja, på onsdag får ni se mitt ansikte, för första gången. Bara det borde ju vara lite spännande? 

Idag är det söndag och faktiskt sista dagen på min heltidssjukskrivning. Kursen har ju som skrivet tidigare sommaruppehåll nu fram tills augusti och tills dess ska jag gå in och jobba 50%. Det ska bli så skönt att komma tillbaka till rutinerna och "det normala" igen. Även om "det normala" nu inte är så normalt längre, iallfall inte för mig. 

Jag brukade köra 160 km/h rakt fram utan att bromsa in men kursen har lärt mig så mycket så nu ser jag världen på ett helt annat sätt. Det gör ingenting att tvätthögen är lite större än vanligt eller att det står fem glas i diskhon. Det är okej för jag kan ta det när energin finns där, mikropauser är också någonting som är helt nytt för mig. En mikropaus är egentligen bara en kort paus på 2-10 sekunder där man stannar upp innan man blir för trött eller tar ut sig för hårt.  De där små sakerna kallar jag numera för räddningspaus. För det är precis vad man behöver för att slappna av och släppa lite på all energi som man använder utan att ens veta om det.

Använder ni någon form av mikropaus?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande! Jag väntar!



Nja jag tror jag använder mikropauser. Jag haatar att stressa så jag vägrar göra det. Nästan i af. ;)

2009-06-28 @ 13:33:53
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: linnéa

Ohh, väldigt spännande! :D

2009-06-28 @ 16:55:30
Postat av: Ilma

När det blir för stressigt på jobbet lr om man har fullt hus hemma med folk. Jag är typen som ska göra alla till lags mer lr mindre ja vill att alla kring mig ska trivas o ha det gott. Men ibland blir det för mkt så då brukar jag dra mig in på toaletten sätta mig på locket låta vattnet rinna ur kranen o bara pusta ut lite. Det hjälper faktiskt mer än väl.

2009-06-28 @ 17:00:39
URL: http://colourfulmind.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0