Tror han att jag är Tarzan?

Klockan 13;00 idag kommer min arbetsterapeut och en byggherre ifrån kommunen hem till oss för att se hur de kan handikappanpassa huset ytterligare. Allt för att vi ska slippa flytta ifrån vårt drömhus så deras ansträngning uppskattas enormt.

Eftersom att vår tvättstuga är i källaren och alla garderober lustigt nog befinner sig på ovanvåningen så blir det hemskt många trappor att ta sig upp och ner för med en tvättkorg. Det ska bli otroligt spännande att höra herrns förslag på vart de skulle kunna bygga en ny tvättsuga till mig. Förmodligen blir det som så att de slår igen källartrappan inifrån och lägger golv där inne eftersom att den är i direkt anslutning till toalett och avlopp.

Trösklar ska också tas bort och alla köksbänkar ska bli höj och sänkbara.

Han informerade mig om att det fanns trapphissar som inte lämnade märken i väggen, jag misstänker att det är någon form av lian eller ett rep som jag då ska klättra upp för istället för i min värld är det som så att skruvar du någonting i väggen så har du ett hål den dagen du tar bort det som suttit fast där.

Spänningen är nästan olidlig. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Sindarin

Jag röstar på lianen.... Då kan du se maken i ögonen och säga "Me Tarzan, You Jane... Biatch" =P

2009-06-29 @ 10:40:24
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hej

Du skriver väldigt bra och jag har följt din blogg ett tag.. Jag jobbar som personlig assistent och jag vet att det finns trapphissar, men svårt att förklara så jag skickar en länk på hur det ser ut :)



http://www.tk-access4all.com/countries/sverige/index.html?gclid=CL7O2aiKr5sCFRISzAodO1W4zQ

2009-06-29 @ 10:41:51
URL: http://minitjejens.blogg.se/
Postat av: litentanta

Mina erfarenheter, som anhörig till släkt i behov av bostadsanpassning, har visat mig att det faktiskt går att göra "grejerna" hyfsat snyggt, utan att de ska bråka för mycket med själva huset alltså!



Att ha tvättstugan i källaren och slutadress ett par våningar upp är ju rena döden även om man bara har en trasig nacke, hoppas ni kommer på en mycket smartare idé för tvätten i sig räcker väl som straff ;-)



Ha det bra och håller tummarna!

2009-06-29 @ 12:11:08
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har en fråga.. Är du rädd för döden?

2009-06-29 @ 12:39:59
Postat av: Becka

Jag gissar på sugkoppar, för att hålla fast trapphissen.

Vet du, jag tänkte på en grej; i stället för att flytta ihop allt till en våning, varför inte klistra fast en hiss på utsidan av huset? Då kan du ju njuta av hela drömhuset!


Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0