Nära, men inte bra nog

Det var länge sedan jag skrev någonting nu. Orden har virvlat runt i huvudet som aldrig förr och jag har skrivit hela böcker i mitt inre. Men jag har bara inte satt mig ner för att spela ut dem.

Vädret har varit underbart och jag har tillbringat en hel del tid i trädgården. Jag har inte gjort något speciellt direkt. Luktat på blommorna och känt gräset mot mina fötter. Lyssnat på humlorna och getingarna och bara tagit in livet.

Huset som vi såg på var inte direkt vad vi tänkte oss. Men det är svårt att se det positiva i någonting när man redan vet att man har det perfekta som väntar där hemma. Vi har ju redan vårt drömhus som innehåller allt de som vi letar efter. Förstår ni hur jag menar?

Kommentarer
Postat av: Markus

Det är klart att det är svårt att se någonting nytt när man redan tycker att man har det bästa. Det gäller att börja om på nytt, det finns massa nya drömmar som ska uppfyllas och förutsättningarna är annorlunda. Sluta drömma gör man aldrig, men ibland måste man ersätta en dröm med en annan. I längden behöver det absolut inte betyda att man byter till det sämre, det kan ju bli hur bra som helst!

2009-05-27 @ 21:17:05
URL: http://macizz.blogg.se/
Postat av: Snäckan

Ja, jag förstår hur du menar. Så svårt att acceptera de förändringar och uppoffringar man tvingas göra mot sin vilja.

kramar om

2009-05-28 @ 14:14:43
URL: http://snackansfibrodagbok.blogspot.com
Postat av: Jonna

Det måste kännas tungt att behöva leta efter ett nytt när man redan har det man vill ha. :(

2009-05-30 @ 07:33:03
URL: http://ailimea.blogspot.com
Postat av: mamma med mera

OM jag förstår!! vet precis hur det är. Vi säljer ju oxå vårt drömhus... som vi slitit med i flera år... inte kul... men vi gör det ju av en anledning.. att allt ska bli enklare för oss...

2009-06-01 @ 18:42:42
URL: http://pia.sakerochting.se

Här kan du lämna din kommentar!
Kommentarerna måste godkännas av mig innan de syns på sidan. Alla kränkande kommentarer eller de som innehåller reklam, raderas direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0